Chinese defector: Taiwan TV stations receive China funding

Former Chinese spy makes shocking allegations about Beijing buying influence in Taiwan and Hong Kong

Taiwan News
Date: 2019/11/23
By: Taiwan News

​Update: Taiwan TV stations reject defector's allegations of China funding

TAIPEI (Taiwan News) – The former Chinese spy who defected to Australia has disclosed a list of

William Wang on 60 Minutes Australia (Twitter screenshot)

Taiwanese media companies that have been bribed by the Chinese government.

During recent interviews with Australian media, including The Age, The Sydney Morning Herald, and 60 Minutes, William Wang (王立強) revealed a treasure trove of information about China's techniques to interfere in Taiwan, Hong Kong, and Australia's politics. Wang admitted he entered Taiwan with a fake South Korean passport to spread misinformation against current Taiwan President Tsai Ing-wen (蔡英文).

He also pointed out the Chinese government has provided funding to several Taiwan news companies to spread Chinese propaganda. He said that CTi News, Chinese television (CTV), and EBC News all agreed to support China and Kuomintang (KMT) presidential candidate Han Kuo-yu (韓國瑜), after receiving a total of RMB$1.5 billion (US$210 million), reported Stand News.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I accept the Privacy Policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.