Taiwan news outlet twists US scholar’s words on 1992 Consensus

Want China Times
Date: 2015-09-12
By: Maggie Kuo

Bonnie Glaser, a senior adviser for Asia at the Center for Strategic and International

Bonnie Glaser. (Photo/CNA)

Bonnie Glaser. (Photo/CNA)

Studies (CSIS), was misquoted by the website of Taiwanese newspaper United Daily News (UDN) as saying that Taiwan’s next president should accept the 1992 Consensus.

The 1992 Consensus is an agreement reached between Taiwan’s ruling Kuomintang and the Communist Party of China that there is one China, although it leaves room for interpretation as to what constitutes this.

The UDN reporter who wrote the article has since apologized to Glaser by telephone and the article’s title has been corrected. Before the correction could be made, however, the piece was picked up by Taiwan’s largest online bulletin board system PTT and a number of other media outlets, including Hi-On, a pro-independent media outlet in Taiwan. Some PTT users criticized the reporter for fabricating news and taking Glaser’s words out of context to attract more views and to force comment from politicians on the issue.

Hung Hsiu-chu, presidential candidate of Taiwan’s ruling Kuomintang, was one of those who took the bait, stating that the next president accepting the 1992 Consensus was a matter of common sense, as cited by Taiwanese online media outlet Storm Media. This is hardly a surprise, however, as Hung has consistently stated her belief in the importance of the consensus to cross-strait relations.     [FULL  STORY]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I accept the Privacy Policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.