Taiwan TV hostess receives award for defamation

The court ruled a magazine and TV station lied about Amanda Lee by implicating her in a national health insurance fraud

Taiwan News
Date: 2019/10/21
By: George Liao, Taiwan News, Staff Writer

TAIPEI (Taiwan News) — Taiwan’s Supreme Court ruled on Monday (Oct. 21) that Want Weekly (周

Amanda Lee (Wikipedia photo)

刊王) and Chinese Television System (CTS) must pay, respectively, NT$300,000 (US$9,700) and NT$200,000, in damages to Amanda Lee (李晶玉), a former TV talk show hostess, for falsely claiming she was a suspect in a national health insurance fraud case, Liberty Times reported.

The magazine reported in its March 30, 2016, issue that Lee was among the female socialites suspected of involvement in defrauding the government of National Health Insurance (NHI) fees by going to the U.S. to give birth, adding that Lee was among those who were waiting to be questioned by police, according to the Liberty Times report. The magazine included photos of Lee and her son in its report.

Based on the magazine report, CTS repeated the slander. Lee accused the magazine and the TV station of not fact-checking and damaging her reputation by making readers and viewers believe she was a criminal suspect.

Lee filed a lawsuit against the two media outlets, seeking damages for emotional distress and asked for a printed public apology.    [FULL  STORY]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I accept the Privacy Policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.