Taiwan TV stations reject defector’s allegations of China funding

CTV, CTi-TV and TVBS say they would never accept funds of an unclear origin

Taiwan News
Date: 2019/11/23
By: Matthew Strong, Taiwan News, Staff Writer

TAIPEI (Taiwan News) – Three Taiwanese television stations denied accusations by a Chinese defector to Australia Saturday (November 23) that they had received funds from China to influence free elections on the democratic island.

William Wang (王立強), a former spy, told Australian media that China had paid Taiwanese TV stations TVBS, CTi-TV and CTV to broadcast news unfavorable to Taiwan’s government in order to make it lose the January 11, 2020 presidential and legislative elections.

The three broadcasters denied the allegations and demanded corrections from other media, while threatening to consider legal action if their demands were not met, the Central News Agency reported.

In a statement, CTi-TV said it had never accepted money from unclear sources, while its books had always been reviewed by accounting services conform to the law.    [FULL  STORY]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I accept the Privacy Policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.